+420 739 661 286 zdravinamiru@seznam.cz

Máte přehled, kolik soli denně přijmete? V České republice je přísun soli až 15g denně a v porovnání s ostatními zeměmi je to extrém. Denní doporučená dávka soli je pouze 6g. Přitom vyšší příjem soli je daleko nebezpečnější než například zvýšený příjem cukru. Světová zdravotnická organizace zařadila sůl na druhé místo škodlivosti hned po tabáku.

Pokud soli přijímáme více, tělo ji nestačí potem a močí vylučovat. Ukládá se v tělesných tkáních a v krvi, z čehož pak vzniká tzv. „hyperchlorémie“ (překročení hladiny solí v krvi). Sůl v našem organismu působí dráždivě, způsobuje nemoci ledvin, otoky, poškozuje játra, zvyšuje riziko kardiovaskulárních onemocnění. Pokud naše ledviny nefungují správně, můžeme opuchat v důsledku hromadění tekutin v těle, což je důsledek přemíry solí v krvi.

Většina soli, kterou přijímáme, je již v hotových potravinách či polotovarech (75%). Takže pokud přestaneme dosolovat jídlo u stolu, tím si opravdu nepomůžeme. Měli bychom celkově omezit či nejlépe vynechat všechny polotovary, polévky z pytlíku, brambůrky, solené oříšky … Pokud doma používáte kuchyňskou sůl, tak ji rovnou vyhoďte a kupte si sůl mořskou. Nebo vyzkoušejte sůl himalájskou, která má příjemnou růžovou barvu a obsahuje až 84 dobře využitelných minerálních látek. Díky své krystalické stavbě má silné přirozené životvorné síly pro orgány a nervy, je přírodní a zpracovaná přirozenou cestou.

V kuchyni méně solte a u stolu nedosolujte. Zkuste vydržet několik týdnů, otupělé chuťové pohárky se Vám pomalu zregenerují a vy opět ucítíte pravou a opravdovou chuť surovin. Na dochucení zkuste použít bylinky, česnek, červenou papriku, pepř. A hlavně čtěte etikety, kde by měl být vždy obsah soli uveden.

Mějte se fajn a solte méně :-)

S pozdravem

Aneta Polívková

 

Share This