+420 739 661 286 aneta@zdravinamiru.cz

Kravské mléko je pro telata!

Také se ptáte, pít či nepít mléko? Média jsou plná protichůdných informací a nejeden z toho může být tak akorát zmatený. Od malička slyšíme, že pít mléko je zdravé, že obsahuje velké množství vápníku, bílkovin, vitaminů atd. Důležité je vědět, že tato propagace nevznikla díky prospěšnosti mléka, ale z ekonomických důvodů a díky lobby potravinářských firem.

Mléko sice obsahuje velké množství vápníku, ale také přehnaně zahleňuje a zakyseluje organismus. Díky většímu překyselení poté nejsme schopni vápník vstřebat, dokonce tento minerál začneme nadměrně vylučovat ještě spolu s vitamínem D. Tento vitamín právě vstřebávání kalcia podporuje a pro pevné kosti jej potřebujeme.

Mléko také patří k jednomu z nejčastějších alergenů, jelikož obsahuje kasein – mléčnou bílkovinu. Z některých studií vyplívá, že si s kaseinem nedokáže poradit až 60% populace.  Způsobuje nadměrné zahlenění, rozvoj astmatu, atopického ekzému i autoimunitních onemocnění. Dalším problémem je častá laktózová intolerance – neschopnost trávit mléčný cukr.

Pro dobré kosti Vám určitě doporučuji kravské mléko nepít. Čím je ale možné mléko nahradit? Pokud potřebujete mléko na přímou konzumaci či vaření, ideální jsou mléka rostlinná, například rýžové, kokosové, ovesné, sójové…  A vápník?  Ten daleko lépe než z mléka vstřebáte například ze zelí, kapusty či brokolice.

Mějte se fajn a vyhoďte mléko z lednice 🙂

Aneta Polívková

Share This